{{ctrl.notification}}
حقایق جالب و عجیب درباره اهرام مصر

مصرشناسان هنوز پس از گذشت سالیان بسیار از کشف اهرام مصر در حال مطالعه هستند که این اهرام چگونه ساخته‌شده‌اند. بسیاری معتقد بودند که فراعنه کارگران خود را به بردگی و بیگاری می‌گرفتند و آنها را وادار به ساخت اهرام کرده‌اند. اما جدیدترین یافته‌ها حاکی از آنند که خود مردم مصر داوطلبانه در ساخت اهرام مصر مشارکت کرده‌اند. این افراد کارگران آموزش‌دیده و حرفه‌ای بودند که برای کار خود مزد روزانه دریافت می‌نمودند. هرچند تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند بدون بهره‌گیری از تکنولوژی سازه‌ای به این عظمت چطور بنا شده‌است!

 

 

ساخت هر کدام از اهرام 200 سال طول کشیده!

شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از افرادی که در ساخت اهرام نقش داشتند حتی کامل شدن آن را ندیدند! در آن زمان به دلیل اینکه ابزار ماشینی برای کمک به کارگران وجود‌نداشت ساختن سازه‌هایی که هر کدام از سنگ‌هایش از وزن یک فیل بیشتر بودند احتمالاً زمان خیلی زیادی برده‌است. تصور کنید درهای ورودی هر کدام 20 تن وزن داشتند. درهای اهرام آنقدر بزرگ و سنگین بودند که اصلاً شناسایی نمی‌شدند. چون به راحتی قابل تکان خوردن‌نبودند.

هزینه ساخت اهرام ثلاثه در حال حاضر چقدر است؟

 با توجه به هزینه کارگر و تجهیزات (سنگ آهک ارزان نیست، حداقل برای میزان موردنیاز برای ساخت هرم)، هزینه ساخت اهرام بزرگ، یک میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 

هرم بزرگ جیزه تنها عجایب باقیمانده جهان است!

از هفت عجایب باستانی تنها هرم جیزه باقی مانده و همچنان استوار است. ساخت آن برای مصریان ۲۰ سال زمان برده و در نهایت در سال ۲،۵۶۰ قبل از میلاد مسیح بود که ساخت آن به پایان رسید. هرم جیزه به مدت نزدیک به ۴،۰۰۰ سال بزرگ‌ترین سازه در جهان بود تا اینکه صومعه لینکلن در سال ۱،۳۰۰ پس از میلاد مسیح ساخته شد.

 

تلاش برای تخریب اهرام

در قرن دوازدهم، تلاش‌هایی برای نابودی اهرام جیزه صورت گرفت. العزیز، حاکم کرد تبار و دومین سلطان سلسله ایوبیان مصر، سعی کرد که اهرام مصر را تخریب کند؛ اما در نهایت مجبور شد به خاطر بزرگی و هزینه‌بر بودن این پروژه، از آن صرف‌نظر کند‌. با همه اینها، او موفق شد که به هرم منکورع آسیب بزند و همانطور که در تصویر می‌بینید در قسمت شمالی این هرم یک شکاف عمودی ایجاد کرده است.

 

نگهبان اهرام مصر کیست؟

اهرام جیزه توسط ابوالهول بزرگ حفاظت می‌شود. ابوالهول، بزرگ‌ترین مجمسه یکپارچه جهان است و باستان شناسان بر این باورند که چهره ابوالهول نماد چهره فرعونی به نام خفرع است.

 

جهت جغرافیایی اهرام مصر

اهرام خئوپس طوری ساخته شده اند که روبروی شمال جغرافیایی قرار بگیرند. در حقیقت، اهرام دقیق‌ترین سازه‌های جهان هستند که هم‌تراز قطب شمال هستند.

با وجود اینکه این سازه‌ها هزاران سال قبل ساخته شده‌اند، هنوز هم با اندکی خطا در همان جهت قرار دارند. این اندک خطا هم به خاطر حرکت تدریجی قطب شمال است و به این معنی است که این اهرام یک زمانی دقیقا و بدون ذره‌ای خطا روبروی قطب شمال قرار داشتند. این یکی از عجیب‌ترین حقایق مربوط به اهرام مصر است.

 

هم تراز با ستارگان

 

 

و اما برای آخرین نکته، اهرام ثلاثه جیزه با صور فلکی اوریون به طور دقیق در یک ردیف قرار دارند. این هم ترازی به احتمال خیلی زیاد به صورت آگاهانه توسط سازندگان اهرام ایجاد شده است. چرا که ستارگان اوریوت با ازیریس که خدای زندگی پس از مرگ در مصر باستان است، ارتباط دارند.

 

 

date_range سه شنبه 30 خرداد 1402 remove_red_eye 451 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0